| budak jalanan |
Bonjour Fellas!



We're just a kiddo. .and learn to be a teen. then an adult. with bitter and sweet soul-der


Diary About Links


Budak Jalanan
[ intro ] | [ 1 ] | [ 2 ] | [ 3 ] | [ 4 ] | [ 5 ] | [ 6 ] | [ 7 ] | [ 8 ] | [ 9 ] | [ 10 ] | [ 11 ] | [ 12 ] | [ 13 ] | [ 14 ] | [ 15 ] | [ final ]

"You don't have to be like a romeo or budak-terlebih-gula in order to take one's heart"


Budak Muzika
[ 1 ] | [ 2 ] | [ 3 ]| [ 4 ] | [ 5 ] | [ 6 ]

cerpan
[ kau dan kau koyakkan hati aku ] [ Jejantas hati ] [ Sila Menyesal ] [ KL,aku dah mati ]
The Script

there is something behind the headphone . so do this young ladies .
xxx
life not once. but twice. dunia dan akhirat . for sure .
aku mungkin tak dipandang mereka. tapi. mari sini pandang aku .
bagi aku, ilmu itu terlalu tinggi untuk di abaikan. kau tak rasa ?
jangan rasa luar alam bila aku borak dengan member tahap tak ingat dunia tapi dengan kau, becakap dengan cermin, makhluk asing .
oh percayalah . i never trust people for just short in 5 minutes .
xxx
Nurul dan Chae. just a piece of transaction of life .
hidup ni bukan hanya mengejar cinta dan keseronokkan.
tapi tuhan dan ilmu mesti jadi wishlist yang paling teratas. the rest ? just history :)

Wanna Scream?





budak jalanan [4]

TINTA 4



Lokasi gerai depan bilik sewa. malam. budak lelaki sibuk main gitar tepi jalan. Release tension lah sangat. tapi untuk diorang, dinner time .! lapar kot -.-

Nurul dan Cha'e. yup muka dorang lagi. semalam dah dinner dekat sini. malam ni pon. esok mungkin jugak -.-' hidup budak kampus. nak masak kat bilik? memang kirim bau je lah. stok megi pon dah habis. fuuuu.

"Derrr kau nak burger apa? aku order sat. nak tunggu nasi goreng pataya siap memang tak la. lapar aku dah to the max ! " Chae buat muka ala geramji. mane tak nye, lunch satu haprak makanan tak sentuh. Setakat makan mentos. ape barang baiiii ?

"burger ayam je la beb. like usual. plus extra salad ehhh" sambil angkat kening muka ala-ala SoeHyun member SNSD. tak kenal? wehh, kpop best dohh. OK budak Nurul dah mula mempromote. *sila abaikan*

air milo terapung di tolak ketepi . habis licin.
tiba-tiba.

'Eh Pa'ie?" Nurul angkat muka .

Chae sentap. what on earth mamat ni ada kat sini. i mean this such thing . okay ohokayyyyy tempat ko bukan kat gerai. but dekat restoran 5 bintang tu kan? kan? helooooow . tell me asal ko kat sini .

" sorry Nurul . bole aku pinjam Chae sekejap ? "

Nurul angkat kening. tangan memeluk tubuh. tapi still tengah duduk. sambil hirup air bandung .
korang ni dah kenapa?
Tangan Chae di pegang lalu diheret ke tepi, ke sisi kereta merah Toyota Vios tempat Pa'ie parking. jauh beberapa meter dari plot tempat duduk Nurul.

"kau ni asal beb?" Chae dah malas. balak ni datang sudden attack. main haru paksa orang ikut dy.

"kau kena tolong aku , " Paie bengang .

"tolong apa? " Chae buat muka blur tahap tak nampak bintang .

" tiba-tiba . aku rindu kau " Paie menutur.
.. .antara dengar dan tidak .


xxx


'1 text received'

my dear bff in tha whole world princess Nurul,
boleh tolong aku pegi Red Jamming House ambikkan gitar aku tak? aku ada kelas ganti petang ni. tak dapat nak ambik gitar yang aku baiki semalam . urgent case. sila passing kat aku next class okeh? later belanja kau big apple. promise. - Paan.

selekeh punya kawan. nak mintak tolong baru main bff bagai. *tangan di dada mata ke atas*

bunyi bising di tingkat atas. Confirm ada orang tengah jamming. Nurul bermonolog.
kaki pantas berlari menaiki tangga. target- Red Jamming House. purpose- ambil gitar member hantar baiki.

SHOCK !
sumpah Nurul SHOCK tahap giga.
dia terjumpa sesorang. seseorang yang pernah koyakkan jantung Nurul guna gergaji.

Why on earth budak bangsat tu ada kat sini.
Aidil Fikri. goshhhhh.
i-am-dead .

Nurul mengigit bibir. damn !

Samar samar. Nurul teringat semula .
waktu makan dekat KFC sama-sama. bagi hadiah kotak besar. gelak kuat-kuat tak fikir sesiapa. nyanyi sama-sama sambil main gitar tengok bintang. Skype like hell from mitnite until morning. pegi kbox nyanyi sekuat hati.

so whats now? stranger aite?
just becoz of the perasaaaaaaan yang gila percaya akhirnya kena tipu dek sweeet talker.
hell kan hidup aku?
Nurul mendengus.
yeah dan sekarang orang yang dulu itu ada dekat depan mata.

nak buat apa ni ??!!

5 side kick(s)