| budak jalanan |
Bonjour Fellas!



We're just a kiddo. .and learn to be a teen. then an adult. with bitter and sweet soul-der


Diary About Links


Budak Jalanan
[ intro ] | [ 1 ] | [ 2 ] | [ 3 ] | [ 4 ] | [ 5 ] | [ 6 ] | [ 7 ] | [ 8 ] | [ 9 ] | [ 10 ] | [ 11 ] | [ 12 ] | [ 13 ] | [ 14 ] | [ 15 ] | [ final ]

"You don't have to be like a romeo or budak-terlebih-gula in order to take one's heart"


Budak Muzika
[ 1 ] | [ 2 ] | [ 3 ]| [ 4 ] | [ 5 ] | [ 6 ]

cerpan
[ kau dan kau koyakkan hati aku ] [ Jejantas hati ] [ Sila Menyesal ] [ KL,aku dah mati ]
The Script

there is something behind the headphone . so do this young ladies .
xxx
life not once. but twice. dunia dan akhirat . for sure .
aku mungkin tak dipandang mereka. tapi. mari sini pandang aku .
bagi aku, ilmu itu terlalu tinggi untuk di abaikan. kau tak rasa ?
jangan rasa luar alam bila aku borak dengan member tahap tak ingat dunia tapi dengan kau, becakap dengan cermin, makhluk asing .
oh percayalah . i never trust people for just short in 5 minutes .
xxx
Nurul dan Chae. just a piece of transaction of life .
hidup ni bukan hanya mengejar cinta dan keseronokkan.
tapi tuhan dan ilmu mesti jadi wishlist yang paling teratas. the rest ? just history :)

Wanna Scream?





budak jalanan [6]

TINTA 6



"beb, how come u have been late for 5 minutes . i tot u dah blah tingalkan i " Nurul bercakap sambil memejamkan mata . membelakangkan Fikri .
 I-AM-TOTALLY-DEAD .

Kimi angkat dua kening tanda bingung sambil membetulkan topi yang ada dikepala. tangan kanan pegang potatochip. meal for lunch . eheh -.-'
Fikri diam. kelu. kaku. bisu. semualah .
Fikri senyum sumbing . Kimi steady cool . dan Nurul ? rasa macam nak koma sekejap .

belum sempat Fikri bertanyakan apa-apa,
Nurul  lantas tarik snack potatochip yang dipegang Kimi dan blah meninggalakan Fikri di situ.
terkulat . Nurul already with someone else ? getusnya .

di sudut tembok kedai itu .
aaaaaaaa. nak cakap macam mana ni? 

" gahhh. sorry for using u in this case. but I-AM-TOTALLY-DESPERATE ." Nurul menyebut sepatah sepatah sambil menekup muka .

" no. no. its okay " Kimi sambung makan potatochip.
budak ni takde perasaaan ke ape ?!! -.-' 

 "Ohmay, terlupa ambik gitarrrrrrrrrr! " Nurul dah terduduk di kaki jalan .

"eh what wrong? " Kimi turut duduk di sebelah Nurul. Menghulurkan potatochip yang dimakan . --'

"Lupa ambik gitar dekat kedai jamming tadi " Nurul buad muka.

"Later saya tolong ambik kan "

Nurul angkat kening . "eh takpe " serba salah again menyelubungi untuk kedua kali.

Kimi buang plastik potatochip tadi. "its okay. just give me your resit. i will settle it down "

'tapi .....................' belum sempat Nurul menghabiskan ayat, Kimi terus mengambil resit di tangan Nurul sambil tersenyum ,

"that jamming house is mine"

xxxx

Nurul menutup pintu bilik. lesu ."Weh gitar sape tuh? pinjam kejap. lama dah tak strumming gitar wey"

Nurul bagi gitar ke Chae. Chae tengok muka semacam.
"Gitar Paan. simpan kat bilik kita sehari "

Chae angguk .

"okayyyyy, muka macam baru lepas makan asam boi. any case?"

" aku terserempak Fikri "
"tegur?"

Nurul pulak angguk.

"ada keluar kata kesat?"

"tarak"

"so why on earth muka still mcm tejumpa monster?"

"Aku still tak dapat lupakan dy"

Chaie strum gitar. signnnn -.-'

"tapi aku ada deal ngan someone "

"what deal ? "

"jadi boyfriend part time aku "
WHATT ?!

xxxx

Paie teringat incident petang tadi .

"chae aku suka kau. takkan kau tak tahu lagi. dont u get it?? " Paie mengoncang-goncang Chae yang buad endah tak endah .

"Hell dont touch me! " Chae mendengus .

"Please, kalau macam ni kau nak buad aku suka kau, sorry, kau aku blacklist ! "

Chae mendengus. tangan Paie ditolak kasar .
Langkah kaki laju bergerak pantas .
laju . Paie berlari laju mengejar Chae.

" kenapa susah sangat nak faham kan kau ni? " Paie memegang erat tangan Chae. kasar . Darah muda itu kian berang . geram dengan respon luar alam Chae .
Chae dalam bahaya. Lepaskan aku !! jeritnya.

HOIIIIII. Suara dari belakang tiba-tiba muncul . ..

5 side kick(s)