| budak jalanan |
Bonjour Fellas!



We're just a kiddo. .and learn to be a teen. then an adult. with bitter and sweet soul-der


Diary About Links


Budak Jalanan
[ intro ] | [ 1 ] | [ 2 ] | [ 3 ] | [ 4 ] | [ 5 ] | [ 6 ] | [ 7 ] | [ 8 ] | [ 9 ] | [ 10 ] | [ 11 ] | [ 12 ] | [ 13 ] | [ 14 ] | [ 15 ] | [ final ]

"You don't have to be like a romeo or budak-terlebih-gula in order to take one's heart"


Budak Muzika
[ 1 ] | [ 2 ] | [ 3 ]| [ 4 ] | [ 5 ] | [ 6 ]

cerpan
[ kau dan kau koyakkan hati aku ] [ Jejantas hati ] [ Sila Menyesal ] [ KL,aku dah mati ]
The Script

there is something behind the headphone . so do this young ladies .
xxx
life not once. but twice. dunia dan akhirat . for sure .
aku mungkin tak dipandang mereka. tapi. mari sini pandang aku .
bagi aku, ilmu itu terlalu tinggi untuk di abaikan. kau tak rasa ?
jangan rasa luar alam bila aku borak dengan member tahap tak ingat dunia tapi dengan kau, becakap dengan cermin, makhluk asing .
oh percayalah . i never trust people for just short in 5 minutes .
xxx
Nurul dan Chae. just a piece of transaction of life .
hidup ni bukan hanya mengejar cinta dan keseronokkan.
tapi tuhan dan ilmu mesti jadi wishlist yang paling teratas. the rest ? just history :)

Wanna Scream?





kau dan kau koyakkan hati aku .

" Aku tak nak " Kening Akid nampak bercelaru .

" Akid please " Iman tunduk. Namun bibir masih mampu berkata .

Akid berlalu, dengan perasaan amarah yang tak dapat dibendung .

" Akid ..... " suara serak. Iman terduduk di tepi tangga.



. . . . . . . 



" Beb, Akid pakai baju apa tadi kat class ? aku nak match baju sama warna lah dengan dia hari ni " Tira belek almari pakaian . Buku still berserabut atas meja . Kertas kerja ditinggal sekejap bila nampak Iman masuk dalam bilik . Exhausted baru balik kelas .

 "Akid pakai baju kemeja kotak-kotak merah " Iman senyum segaris.

"REALLY ? i've been plan nak guna baju kurung kotak kotak merah hari ni kot. Takdir. OMG ! " Tira dah peluk baju kurang dan buat-buat rasa heppy gila babs .

Fine . Iman steady cool belek majalah atas meja. dalam hati ? berdarah .


. . . . .


Akid geram .
what's wrong with you Iman . 

" Akid. tolong sayang Tira. Dia cinta kau. sangat "

Akid buat tak endah .

" Akid, i am talking to you "

Akid ambik headphone, pasang volume to the max .

Iman cepat-cepat buka headphone Akid ." Akid tolong jangan hampakan bestfriend aku "

Akid tunduk . Geleng kepala .

" Akid please. Aku nampak macam mana dia sayang kau dalam diam. Aku nampak semua tu Akid. Aku nampak "

Serak serak Akid membalas " Kau nak hampakan hati aku dengan hati kau sendiri just to sacrify for your bestfriend ? "

. . . . . .


"Hye Akid "

"Hai Tira "

Terserempak. tegur . dan berlalu .

Akid kira macam nampak angin.
Tapi Tira ? feelling excited tahap gaban.

Tira lambai tangan ke Iman. Buat gaya 'okay mission complete! '
Iman perhati dari jauh . tunjuk simbol good . kau tahu dalam hati dia apa? koyak rabak .

. . . . . . 


" I wonder why u didn't tell Tira about us " Akid senyum sinis pandang Iman .

Iman still duduk membatu . belek assignment depan mata .

" Kau takut ? "

Iman selak page assignment .

" Kau malu sebab kau dengan aku ? "

Selak lagi .

" Kau nak jaga status kau ? "

Capai buku. selak .

" Kau anggap aku macam ... "

" Stop it Akid " buku di tutup. kasar .

Akid terkejut. Angkat dua-dua tangan stail bersalah  kena cope polis .

" It is because the day we are falling together is the day she is falling for you "

Senyap .



.....


Malam itu .
"Beb, you got to help me. Kalau bukan kau, siapa lagi "

"Baiklah "

. . . . . .


Kad kecil bentuk love diberi ke Akid. Akid dah senyum ke langit .

" For me? "

Iman angguk .
Tira sorok di sebalik locker . Tira nampak Akid senyum . Hati berbunga.

I think i have already find my hero. Its you, Akid 

Belum sempat Akid cari kelibat Iman, Tira dah cepat-cepat ambik tempat berdiri depan Akid .
Akid tercengang .
Iman berdiri kaku, satu depa dibelakang Tira. Mata Iman merah . Iman tahu Akid tengah blurr. capai marker, ambik kertas A4 .
Iman tulis sesuatu, Iman suruh Akid baca dan lontarkan ke Tira.
Akid baca sepatah sepatah .

" Actually-I-already-like-someone-for-a-long-time "

" Tell me who " Tira excited .

Iman tulis sambil usap air mata di pipi
Angkat ketas A4 bagi Akid baca, perlahan-perlahan Akid baca,

" Its-you-Tira "

Iman tunduk . Tira dah peluk Akid erat . Mata akid berkedip. terpinga-pinga. Terasa semacam habuk masuk ke mata. pedih dan berair.
Iman tulis lagi ,
kali ini Akid hanya baca dalam hati .

" You did a great job Akid . May Allah bless you . I love you "


kekadang ; kita sanggup korbankan everything just for love sake. Keluarga. harta. nyawa. so do our bestiest ?

5 side kick(s)