| budak jalanan |
Bonjour Fellas!



We're just a kiddo. .and learn to be a teen. then an adult. with bitter and sweet soul-der


Diary About Links


Budak Jalanan
[ intro ] | [ 1 ] | [ 2 ] | [ 3 ] | [ 4 ] | [ 5 ] | [ 6 ] | [ 7 ] | [ 8 ] | [ 9 ] | [ 10 ] | [ 11 ] | [ 12 ] | [ 13 ] | [ 14 ] | [ 15 ] | [ final ]

"You don't have to be like a romeo or budak-terlebih-gula in order to take one's heart"


Budak Muzika
[ 1 ] | [ 2 ] | [ 3 ]| [ 4 ] | [ 5 ] | [ 6 ]

cerpan
[ kau dan kau koyakkan hati aku ] [ Jejantas hati ] [ Sila Menyesal ] [ KL,aku dah mati ]
The Script

there is something behind the headphone . so do this young ladies .
xxx
life not once. but twice. dunia dan akhirat . for sure .
aku mungkin tak dipandang mereka. tapi. mari sini pandang aku .
bagi aku, ilmu itu terlalu tinggi untuk di abaikan. kau tak rasa ?
jangan rasa luar alam bila aku borak dengan member tahap tak ingat dunia tapi dengan kau, becakap dengan cermin, makhluk asing .
oh percayalah . i never trust people for just short in 5 minutes .
xxx
Nurul dan Chae. just a piece of transaction of life .
hidup ni bukan hanya mengejar cinta dan keseronokkan.
tapi tuhan dan ilmu mesti jadi wishlist yang paling teratas. the rest ? just history :)

Wanna Scream?





budak jalanan [10]

TINTA 10


" Bebbbbbbbbbbbbbbbb ! " Nurul pekik dari jauh .

Kimi toleh belakang . Nurul melambai .
Kimi tak pakai cermin mata . Lantas berpaling . mengeluh . Tapi dia tau itu suara Nurul . Buat-buat tak kenal . sighh .
kenapa perasaan sekarang ni rasa macam teruk sangat ?

Nurul memerhati dari jauh. Samar-samar kelibat Kimi hilang dari pandangan .
Huh, that kid . dah kenapa ?
Nurul kunyah chewing gum . Bahu terangkat . Berpaling , menuju ke rumah sewa , seperti biasa .

...

" aku dah balikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk "

Nurul menangalkan snicker ungunya . kasut di letak dalam rak kasut . kemas .
Chae angkat kening .
Bantal tiba-tiba melayang ke arah Nurul .

"Woih, aku tensyen petala lapan " Chae dah duduk bersila atas sofa .

Nurul menjeling sambil meletakkan beg galas di atas meja study . " asal? ass? yada yada I mean assignment ? "

"bukan . Ass aku suma dah settle . tapi ada satu yang tak settle lagi "

" Ohokayyy . straight to the point please . Aku dah penat ni. Nak tido " Nurul dah buat mata kuyu .

" Paie "

Nurul keluar aura annoying . Budak luar alam tu lagi .

"Kali ni dia nak apa ? "

"Dia ada kat bawah . dah sejam dia still macam batu kat situ. duduk atas kereta. buat misscall kat aku. jadah haram "


WHAT ?


Nurul tepuk dahi  . G-I-L-A .



xxxxx




Lunch time .
Nurul nampak Kimi duduk di meja penjuru paling hujung . membaca nota tapi terbalik .
Budak ni memang dah putus wayar .
Sudden attack ambush  Kimi dari belakang .
Kimi terkejut . Pandang Nurul lama, gaya hantu keluar time magrib nak makan budak .

" Hey dude, jangan lah marah " Nurul dah senyum .

Kimi tunduk .

" Beb kau okey ?" Senyum Nurul mula kendur. Risau .

" Can you tell me how much you still love Fikri? "
PERGHHHH !

sepi .

Nurul dah gigit bibir . mata kian mencerun , memandang snicker yang di pakai .
Kimi gelak kecil .
AmbiL cap yang dipakai dan letak atas kepala Nurul .

" Cover your tears girl, u should'nt cry like this lil kiddo "

Kimi senyum kelat .  I know the answer without you telling me, Nurul .

Tiba-tiba Nurul angkat muka .
" Sorry for that . But seriously, I hate that person very much . This tears will be burst for now on . I just can't handle my emotion ." Nurul menganguk , yakin .

Kimi buat muka .
" seriously ? "

" for God sake , am serius ."

" anda serius ? tidak perlukan talian hayat ? " kimi keluar aura menyakat . Fine . Actually nak hilangkan rasa awkward .

" Azad Kimi ! I'M DAMN SERIOUS OKAY ! "
Cap yang masih dikepala Nurul dihempuk ke lengan Kimi .
so yeah .

Nurul benci dengan orang tu . No turning back .
B E N C I .

so Kimi, what are you waiting for ? heh .


xxxxx



Waktu malam. Lepak dekat futsal court . dan okay, agak-agak ada sebuah gitar disitu .

" Fine . Aku tau suara aku tak sedap but yet, please don't laugh at me ."

" okay . deal is still gonna be deal .Ku ukir indah nama mu please ? "

Chae dah bulat mata .
" From band 7 Pelangi tu ey ? "

Adam angguk .

gila jiwang budak ni .

" ohoookayyy . er, kau . budak jiwang ey ? " Chae separuh gelak .
Adam buat muka toya .
" just sing it "

Fine . nasib baik aku pernah sturm lagu ni . and yeah , nasib baik dead deal kau tak se- luar alam yang aku jangka .

" here you go ."
Tangan Chae start bermain dengan tali gitar.
Chae dah masuk dunia sendiri .



Even I let you go
Something I belong
Forever will be gone
The love is never shine
Its so hard to say
Since you far a way
Nothing got to do
The love is only you
To the end of time
I'll be missing you

bintang dan bulan jadi saksi . 
Sembunyi-sembunyi Adam tekan button record dekat handphone . Hah . nakal . Dalam hati, Adam tersenyum .

6 side kick(s)