| budak jalanan |
Bonjour Fellas!



We're just a kiddo. .and learn to be a teen. then an adult. with bitter and sweet soul-der


Diary About Links


Budak Jalanan
[ intro ] | [ 1 ] | [ 2 ] | [ 3 ] | [ 4 ] | [ 5 ] | [ 6 ] | [ 7 ] | [ 8 ] | [ 9 ] | [ 10 ] | [ 11 ] | [ 12 ] | [ 13 ] | [ 14 ] | [ 15 ] | [ final ]

"You don't have to be like a romeo or budak-terlebih-gula in order to take one's heart"


Budak Muzika
[ 1 ] | [ 2 ] | [ 3 ]| [ 4 ] | [ 5 ] | [ 6 ]

cerpan
[ kau dan kau koyakkan hati aku ] [ Jejantas hati ] [ Sila Menyesal ] [ KL,aku dah mati ]
The Script

there is something behind the headphone . so do this young ladies .
xxx
life not once. but twice. dunia dan akhirat . for sure .
aku mungkin tak dipandang mereka. tapi. mari sini pandang aku .
bagi aku, ilmu itu terlalu tinggi untuk di abaikan. kau tak rasa ?
jangan rasa luar alam bila aku borak dengan member tahap tak ingat dunia tapi dengan kau, becakap dengan cermin, makhluk asing .
oh percayalah . i never trust people for just short in 5 minutes .
xxx
Nurul dan Chae. just a piece of transaction of life .
hidup ni bukan hanya mengejar cinta dan keseronokkan.
tapi tuhan dan ilmu mesti jadi wishlist yang paling teratas. the rest ? just history :)

Wanna Scream?





Sila menyesal .

Duduk statik atas kerusi. Songkok di kepala dibetulkan. lengan baju melayu disingsing.
Epy selak helaian buku satu-satu.
Mengeluh .


 Flashback ;

on phone :

" Epy tengah buat pe tuh ? "

" ehemmm, tengah main straight fighter. "

" no study ey ? "

" subjek Statistik tu damn boring lah. No mood "

" *sighh* "

" hello Misya? "

" imma still here~ "

" hilang mood ? "

--senyap--

" please. jangan.malas.study. for God sake "

" ermm .. "

" Epi, this is all because of our future. Faham tak? . you must fight me. Epi diploma, Misya dah nak graduate degree. You see the differences?? Misya taknak Epi malu, er dengan perbezaan kita ni. Tolong lah maju sikit. Jangan malas.  "

--senyap lagi--

*call end*

"Epi are you there? Hello Epi?? "



******



Epi tunduk.

Apa yang aku rasa sekarang,  macam~ aku rasa macam . .
muka aku dekat lantai. 
Kenapa seorang perempuan tu selalu dan obses mengejar kejayaan? kenapa?
i just follow the step.
Aku tau aku bodoh. aku tak pandai macam kau. aku. .. tak macam kau.

Muka ditutup dengan tangan. Air mata tak dapat dibendung. Sedih tinggi langit.
Misya tegamam.
Nampak boyfriend sendiri menangis depan mata ; disebabkan kehendak kau sendiri.

padang kampus. seorang baju kurung. seorang baju melayu. duduk bawah tiang gol.

" macam mana aku nak berjaya setinggi langit if aku baru ada kat bawah. kau tak nampak semua tu "

Misya diam .

" kau harap benda yang tinggi, tapi aku tak dapat lagi capai semua tu "

Misya tunduk .

" aku tau kau malu sebab kau dengan aku. Just admit it. sorry. aku dah tak nak dengan kau "

" EPI ! "




----


Epi senyum sumbing.

Ramai sekarang lelaki gila kerja. . Takde masa nak pegang pen hadap buku. Sebab lelaki tak rajin macam perempuan.
Tapi tak bermaksud lelaki takkan berjaya sampai bila-bila. Take note.



*****




*shake hand*
"Tahniah Prof Hafeni for your graduation"
" Thanks Sir "

aku dah capai apa yang kau nak , 
cuma, lambat sikit . 





Even aku tau, aku berjaya capai langit ni,  di sebabkan kau. 


Thanks, Misya.


and now, where are you?




Seseorang itu,

masih macam dulu.
berbaju kurung. Pegang sejambak bunga. Tapi tangan ; pimpin seorang budak kecil comel.

" Tahniah, Epi . "

1 side kick(s)