| budak jalanan |
Bonjour Fellas!



We're just a kiddo. .and learn to be a teen. then an adult. with bitter and sweet soul-der


Diary About Links


Budak Jalanan
[ intro ] | [ 1 ] | [ 2 ] | [ 3 ] | [ 4 ] | [ 5 ] | [ 6 ] | [ 7 ] | [ 8 ] | [ 9 ] | [ 10 ] | [ 11 ] | [ 12 ] | [ 13 ] | [ 14 ] | [ 15 ] | [ final ]

"You don't have to be like a romeo or budak-terlebih-gula in order to take one's heart"


Budak Muzika
[ 1 ] | [ 2 ] | [ 3 ]| [ 4 ] | [ 5 ] | [ 6 ]

cerpan
[ kau dan kau koyakkan hati aku ] [ Jejantas hati ] [ Sila Menyesal ] [ KL,aku dah mati ]
The Script

there is something behind the headphone . so do this young ladies .
xxx
life not once. but twice. dunia dan akhirat . for sure .
aku mungkin tak dipandang mereka. tapi. mari sini pandang aku .
bagi aku, ilmu itu terlalu tinggi untuk di abaikan. kau tak rasa ?
jangan rasa luar alam bila aku borak dengan member tahap tak ingat dunia tapi dengan kau, becakap dengan cermin, makhluk asing .
oh percayalah . i never trust people for just short in 5 minutes .
xxx
Nurul dan Chae. just a piece of transaction of life .
hidup ni bukan hanya mengejar cinta dan keseronokkan.
tapi tuhan dan ilmu mesti jadi wishlist yang paling teratas. the rest ? just history :)

Wanna Scream?





budak jalanan [5]

TINTA 5




Cha’e menepuk dahi. Duhh ! ayat Pa’ie memang layak kene campak masuk dalam lubang jamban . “ Skru otak kau  dah kenapa? Tertanggal? . . “ 

Pa’ie mengeluh.  “ Sory . . “  bonet kereta diketuk-ketuk perlahan. Perghh ! bengang !

 Cha’e memeluk tubuh.  Tu je yang kau nak cakap? Getusnya. Dia masih diam. . membiarkan Pa’ie menahan rasa sendiri.

“ Kau okey? “ Pa’ie menyambung lagi.

“ As you see, aku masih hidup. “

Mengangguk. Sambil itu Pa’ie menyeluk poket seluar. Coklat Cadbury dihulur. “ Ambil ni. .”

Cha’e senyum segaris. Kepala digeleng perlahan “  Thanks. .but no thanks”

Pa’ie kaget . Aku just bagi Cadbury je kot. .and minah ni tolak ? Hadoihh. .apa benda yang boleh buat kau baik dengan aku . -.- “ Just take it. .” tangan Cha’e ditarik .

Cha’e pantas menarik tangannya kembali. .Aku sumpah benci balak yang tak tahu hukum ! Apa daulat besar sangat nak touch orang? Don’t ever blame me kalau mamat ni masuk ICU . Gua rasa nak kasi panggg je makhluk ni ! Hell !

 Back off ! “ Cha’e bersuara keras. Dan kala itu Pa’ie sudah berundur setapak. 

Apa salah aku kali ni? Erghhh ! Muka rasa macam kena rendam dalam air.  “Cha’e. . “

“ Aku nak chow. .” Cha’e memintas  sebelum Pa’ie sempat menghabiskan ayatnya. “  And beb. .kita ada gap yang mesti kau ingat. .“ 

Pa’ie bingung. .gap? what type of gap pulak ni???  Pa’ie menahan Cha’e yang cuba berlalu. “ What do you mean? Gap? Explain me more. . .”

“ Batas. “ dan Cha’e terus berlalu tanpa memandang Pa’ie. Nurul yang menyedari kehadiran Cha’e terus berdiri. Dia mengalihkan pandangan kearah Pa’ie. Kelihatan Pa’ie masih berdiri di sisi kereta, memegang kepala dengan muka toya . kesian.

Cha’e memberi signal chow. Nurul  pantas berlalu dan mereka sama-sama melangkah pergi. “ What’s up ? “ Nurul menyoal.

“Let him learn something tonight. “Cha’e membalas singkat.  Muka masih tidak berubah. Keruh macam baru lepas kena tampar malaikat.  Nurul angkat bahu. Kiddo.




X X X X X X




Langkah Aidil Fikri terhenti.  Nurul. Kau? Aku? Dekat sini? “ Long time no see . . “ Fikri cuba berbasa-basi. Padahal hati rasa macam nak meletup. Cool man. .cool.

Nurul cuma mengangguk. Tangan terasa sejuk.  Galaksi bima sakti ni sikit punya luas. .alih-alih kau juga yang ada depan mata. Spoil !

“ Eerrr, jamming ? Since when? “ Fikri bertanya lagi.

“ No. .aku just nak ambil gitar “ Nurul buat muka stone.  Okay aku tak nak hadap muka kau lagi. Cepatlah blah !

“Nurul?”  Fikri mengalih pandangan menala kearah tuan punya suara. Nurul pusing 180 darjah. Budak engine ni !

“ Kimi kau lambat 5 minit. .” Nurul menutur tanpa riak. Dude sory but you have to help me . No matter how !

Kimi angkat kening. Aku lambat? Kitorang ada date ke? Oh fine just kenal aku-kau then what? “ Ehemm” Kimi berdeham. Nurul mencerun . Rasa insecure betul !

Fikri hanya melihat. Perasaan ni, sungguh . . .awkward. Nurul-kimi-aku?

5 side kick(s)