
|
Bonjour Fellas! ![]() ![]() The Script
| Introvert 1
" Don't you say it " " I like him " " Don't you said it please " " I do like him " " Don't......." belum sempat Didy habis cakap Nia dah potong. " I like those freaking weirdo snow cap's boy over there " Didy hempok dahi. " You said it ". "Come on Didy! " Nia sembang sambil makan kentang goreng cicah sos. Slumber. Cafe tenang. Lagu Redline dari band Shizuka berkumandang perlahan di corong radio cafe. Tenang dan hambar. "I gotta go. Class Managing Change japgi. Mampus kalau lewat kena halau keluar." Didi dah angkat beg. "Tarahal" Nia angkat dua dua tangan. "Chiow jumpa kat rumah nanti" "Arasso" Mata dah perhati Didy gerak keluar dari cafe. Nia senyum sumbing. Pikiran menerawang. Aku dah kenapaaaa. Gi-la. xxx Skrin Samsung Note diperhati dari tadi. Macam nak ditelan agaknya hp tu. "Dah kenapa si ngeng tu dok?" "Macam biasa tunggu putera kayangan jatuh dari langit nak balas whatsup dia " Gelak tawa mengekek di meja makan. "Aku dengar tu gila. Aku dengar." Jojo jeling dari bilik ke ruang dapur. Tak guna punya Nia dengan Didy. "Alaaa chill lah. Orang sibuk lah. kau ingat kau je ke wujud kat dunia dia?" "Senyap lah". Jojo capai earfon. "Dia dah start tensi" Nia bagi signal dekat Didy. " Okay okay aku belanja McD malam ni kau takyah emo tak pasal" Didy senyum. "Wait what? Come again? " Nia cabut earfon. "So boleh gerak sekarang?" "Laju kau yeeeee" Didy dan Nia cakap serentak. Dalam hati Nia asal kau tak tensi lah minah nak hadap muka kau tensi menyapah pulak kite. kahkah.
XXX
Memang kalau pukul 10 muka budak tiga orang ni selalu terpacak dekat McD. Memang muka budak tiga ni lah. Memang. Nia dan Jojo dah bebaris ambik order. Didy macam biasa gaya macam bos ambik port paling hujung dekat ngan aircond, sambil layan main phone. Baca komen-komen peminat bak hang. Didy memang kaki strum gitar. Dia main gitar dia jugak yang nyanyi. Apa tu orang bandar kata, cover lagu. eh? Latest lagu dia cover Shown Mendes tajuk Never Be Alone. Didy sengih sendiri baca komen peminat. Paling tak boleh blah baca orang komen; Suara awak layan. Rupa pon ada. Can I be your friend? here my number. 0134847272 Didy jeling mata ke atas. Pervert. Kind of kau boleh dengar lagu aku then kau boleh balas dengan reply lagu yang kau nyanyi mungkin. No need with those mushy munchy words nak kenal sebab awak cantik comel kiut. Lame. -.- I just love music because only music can give me strength. All the people are bullshit. They didn't understand. Doesn't understand everything and anything. Seriously. 1 side kick(s) Checkmate .
Sometimes kita tak
pernah tahu kenapa ada someone yang suka kita--
Apa sebenarnya dorang
nak dekat kita?--
Tiap kali ada gegelung
udara bergerak dekat keliling kepala, satu perkataan itu, 'kenapa?'
Wawa pandang kebawah.
kaki bergerak ikut
detik jam dinding besar di sisi dewan pembedahan.
Feeling like wanna cry,
tapi hati gagah cakap jangan.
Setiap lima saat, mata
akan pandang dekat dashboard pintu masuk dewan, perhati list nama keluar,
menandakan pembedahan berjaya.
Hati tak putus-putus
baca ayat Kursi. hanya itu yang mampu terkeluar. hanya itu yang jadi penguat.
Oh Allah, selamatkan lah
ibuku.
sunyi.
Bunyi derap kasut orang
berjalan boleh dengar. someone comes to check in through dewan pembedahan.
Mata memandang
sekilas,
perhati Wawa dari jauh,
masih seorang,
masih berpeluk tubuh, masih tutup muka guna sweater.
guess what Wawa buat?
shacking like hell.
--
Kita takkan pernah rasa
bersyukur, unless someone yang kita paling sayang jadi taruhan. Checkmate. then
u know what is the meaning of thankful.
*****
Katil beroda perlahan
ditolak. Mengiringi nurse dengan muka tenang.
One word, Alhamdulillah.
Operation went well.
Shift malam mungkin agak
seronok. tapi bukan untuk seorang doctor. They got a mission.
I mean he got a
misson, to treat his patient well, like what they had been pledge before.
Pen dicapai dari kocek
coat baju. Review balik fail dekat sisi katil sebelah patient.
esok pagi patient ni
akan kena bedah dekat her left breast.
What will be her fate
less than 24 hours? Only God know.
Spek mata ditolak ke
depan. Fokus.
Meanwhile kaki terdengar
ada orang berjalan. 'eh?'
perhati jam di tangan,
almost 3 in the morning.
bunyi derapan kaki makin
dekat. Wawa pegang termos sambil tangan kiri mebetulkan hoodie dengan headphone
warna putih.
got it.
The doctor smile.
*****
" Assalamualaikum
warahmatullah. Assalamualaikum warahmatullah "
Wawa tadah tangan mohon
doa.
Solat subuh done.
bentang kain batik tepi
sisi katil ibu, dan solat. Surau dengan wad ibu memang jauhnya macam Kota
Kinabalu dengan Johor kan? ceh!
Sudden attack,
langsir tepi katil dibuka.
"Assalamualaikum
puan, hows ur condition right now?"
kau tahu Wawa tengah
buat apa time tu? on the way to bukak kain telekung yang serious on-the-way.
Dan sekarang, Wawa dah
macam hantu ju-on yang nak makan budak hampir satu badan berselubung dengan
kain putih . Sengal =='
what? the doctor? senyum
sumbing . heh.
--
she like to be
independent. but its doesn't mean she is ignorance. She like to be alone. but
its doesn't mean she is quite. No.
Pintu lif terbuka
luas.
Ada seseorang tengah
berdiri di tepi belah kiri.
Pakai spek mata,
coat putih,
jam jenama orient,
pen selit dikiri kocek.
Wawa? pasang
headphone atas kepala. kali ini bukan hoodie, tapi snow cap.
like Malaysia is
having a snow eh? Lol.
Tangan tekan punat
ground floor. Aim canteen beli nasi goreng ayam. fuh lapar.
'Tingg!'
" Excuse me?" eh, doctor tu bersuara!
but its too bad,
kaki Wawa lagi laju compare to velocity suara doctor keluar dari mulut.
Yeah, Wawa dah
berjalan dulu keluar dari lift. boO to doctor.
*****
Pejam celik, who know,
almost 2 weeks Wawa dekat hospital, temankan ibu operation.
Thanks God, its on
her semester holiday. Yet, Allah had already plan well. so who we want to deny
any? just say Alhamdulillah. Praise.
" You! Yes you
"
Wawa pandang
sekilas.
Beg roda yang ditarik
diberhentikan sekejap.
Ibu dan ayah tengah
tunggu dalam kereta--
Ceritanya beg Wawa
tertinggal di wad and she come back to the ward and on the way to reach the
parking load.
lagi sekali suara tu.
" eh you , girl
"
" yes? " Wawa tarik beg roda dekat dengan suara
tu.
Doctor diam. membetulkan
tali leher.
Wawa dah datang dekat.
Kedengaran suara kanak-kanak ketawa riang gembira ye. Lokasi sekarang, tepi
playground. -.-
" Your mum already
sign out from ward?"
" ha'ah. We gotta
back now. Why doc? is anything left or something about my mum?"
" no. but its about you "
" eh? excuse me?
"
" do you have
someone?"
" somoene? someone
what?"
"someone. boy i
mean?"
"what boy? no
why?"
"do you want me to
be him?"
"WHA.. WHATT?"
"marry me"
Headphone Wawa dari
telinga jatuh ke leher. Nametag doctor masih sempat dibaca dalam situasi gawat.
"S-a-i-f
D-a-n-n-i-a-l"
---
mungkin kita tak tahu
langsung why-on-earth orang tu suka kita. i mean do we give something good to
him or what? Actually we do not need to do so. Tapi dengan tengok kelakuan kau
sendiri dari jauh boleh buat someone terjelepuk. Deadmeat Wawa! (:
1 side kick(s)
|