| budak jalanan |
Bonjour Fellas!



We're just a kiddo. .and learn to be a teen. then an adult. with bitter and sweet soul-der


Diary About Links


Budak Jalanan
[ intro ] | [ 1 ] | [ 2 ] | [ 3 ] | [ 4 ] | [ 5 ] | [ 6 ] | [ 7 ] | [ 8 ] | [ 9 ] | [ 10 ] | [ 11 ] | [ 12 ] | [ 13 ] | [ 14 ] | [ 15 ] | [ final ]

"You don't have to be like a romeo or budak-terlebih-gula in order to take one's heart"


Budak Muzika
[ 1 ] | [ 2 ] | [ 3 ]| [ 4 ] | [ 5 ] | [ 6 ]

cerpan
[ kau dan kau koyakkan hati aku ] [ Jejantas hati ] [ Sila Menyesal ] [ KL,aku dah mati ]
The Script

there is something behind the headphone . so do this young ladies .
xxx
life not once. but twice. dunia dan akhirat . for sure .
aku mungkin tak dipandang mereka. tapi. mari sini pandang aku .
bagi aku, ilmu itu terlalu tinggi untuk di abaikan. kau tak rasa ?
jangan rasa luar alam bila aku borak dengan member tahap tak ingat dunia tapi dengan kau, becakap dengan cermin, makhluk asing .
oh percayalah . i never trust people for just short in 5 minutes .
xxx
Nurul dan Chae. just a piece of transaction of life .
hidup ni bukan hanya mengejar cinta dan keseronokkan.
tapi tuhan dan ilmu mesti jadi wishlist yang paling teratas. the rest ? just history :)

Wanna Scream?





Introvert 1






" Don't you say it "

" I like him "

" Don't you said it please "

" I do like him "

" Don't......." belum sempat Didy habis cakap Nia dah potong.

" I like those freaking weirdo snow cap's boy over there "

Didy hempok dahi.
" You said it ".

"Come on Didy! " Nia sembang sambil makan kentang goreng cicah sos. Slumber.

Cafe tenang.
Lagu Redline dari band Shizuka berkumandang perlahan di corong radio cafe. Tenang dan hambar.

"I gotta go. Class Managing Change japgi. Mampus kalau lewat kena halau keluar." Didi dah angkat beg.

"Tarahal" Nia angkat dua dua tangan.

"Chiow jumpa kat rumah nanti"

"Arasso"

Mata dah perhati Didy gerak keluar dari cafe.
 Nia senyum sumbing. Pikiran menerawang.
Aku dah kenapaaaa. Gi-la.


xxx

Skrin Samsung Note  diperhati dari tadi. Macam nak ditelan agaknya hp tu.

"Dah kenapa si ngeng tu dok?"

"Macam biasa tunggu putera kayangan jatuh dari langit nak balas whatsup dia "

Gelak tawa mengekek di meja makan.

"Aku dengar tu gila. Aku dengar."

Jojo jeling dari bilik ke ruang dapur. Tak guna punya Nia dengan Didy.

"Alaaa chill lah. Orang sibuk lah. kau ingat kau je ke wujud kat dunia dia?"

"Senyap lah". Jojo capai earfon.

"Dia dah start tensi" Nia bagi signal dekat Didy.

" Okay okay aku belanja McD malam ni kau takyah emo tak pasal" Didy senyum.

"Wait what? Come again? " Nia cabut earfon.

"So boleh gerak sekarang?"

"Laju kau yeeeee" Didy dan Nia cakap serentak.

Dalam hati Nia asal kau tak tensi lah minah nak hadap muka kau tensi menyapah pulak kite. kahkah.



XXX


Memang kalau pukul 10 muka budak tiga orang ni selalu terpacak dekat McD. Memang muka budak tiga ni lah. Memang.

Nia dan Jojo dah bebaris ambik order.
Didy macam biasa gaya macam bos ambik port paling hujung dekat ngan aircond, sambil layan main phone. Baca komen-komen peminat bak hang.

Didy memang kaki strum gitar. Dia main gitar dia jugak yang nyanyi.
Apa tu orang bandar kata, cover lagu. eh?

Latest lagu dia cover Shown Mendes tajuk Never Be Alone.

Didy sengih sendiri baca komen peminat. Paling tak boleh blah baca orang komen;

Suara awak layan. Rupa pon ada. Can I be your friend? here my number. 0134847272

Didy jeling mata ke atas. Pervert.

Kind of kau boleh dengar lagu aku then kau boleh balas dengan reply lagu yang kau nyanyi mungkin.
No need with those mushy munchy words nak kenal sebab awak cantik comel kiut. Lame. -.-
I just love music because only music can give me strength. All the people are bullshit. They didn't understand. Doesn't understand everything and anything. Seriously.



1 side kick(s)
Checkmate .


Sometimes kita tak pernah tahu kenapa ada someone yang suka kita--
Apa sebenarnya dorang nak dekat kita?--
Tiap kali ada gegelung udara bergerak dekat keliling kepala, satu perkataan itu, 'kenapa?'

Wawa pandang kebawah.
 kaki bergerak ikut detik jam dinding besar di sisi dewan pembedahan.
Feeling like wanna cry, tapi hati gagah cakap jangan. 
Setiap lima saat, mata akan pandang dekat dashboard pintu masuk dewan, perhati list nama keluar, menandakan pembedahan berjaya.


Hati tak putus-putus baca ayat Kursi. hanya itu yang mampu terkeluar. hanya itu yang jadi penguat.
Oh Allah, selamatkan lah ibuku.


sunyi. 
Bunyi derap kasut orang berjalan boleh dengar. someone comes to check in through dewan pembedahan.

Mata memandang sekilas, 
perhati Wawa dari jauh,
 masih seorang, masih berpeluk tubuh, masih tutup muka guna sweater. 
guess what Wawa buat? shacking like hell.

--
Kita takkan pernah rasa bersyukur, unless someone yang kita paling sayang jadi taruhan. Checkmate. then u know what is the meaning of thankful.

*****
Katil beroda perlahan ditolak. Mengiringi nurse dengan muka tenang.
One word, Alhamdulillah. Operation went well.


Shift malam mungkin agak seronok. tapi bukan untuk seorang doctor. They got a mission.
 I mean he got a misson, to treat his patient well, like what they had been pledge before.


Pen dicapai dari kocek coat baju. Review balik fail dekat sisi katil sebelah patient.
esok pagi patient ni akan kena bedah dekat her left breast.
What will be her fate less than 24 hours? Only God know.
Spek mata ditolak ke depan. Fokus.
Meanwhile kaki terdengar ada orang berjalan. 'eh?'

perhati jam di tangan, almost 3 in the morning.

bunyi derapan kaki makin dekat. Wawa pegang termos sambil tangan kiri mebetulkan hoodie dengan headphone warna putih.

 got it. 
The doctor smile.


*****
" Assalamualaikum warahmatullah. Assalamualaikum warahmatullah " 
Wawa tadah tangan mohon doa. 
Solat subuh done. 
bentang kain batik tepi sisi katil ibu, dan solat. Surau dengan wad ibu memang jauhnya macam Kota Kinabalu dengan Johor kan? ceh!

Sudden attack, langsir  tepi katil dibuka.
 "Assalamualaikum puan, hows ur condition right now?"

kau tahu Wawa tengah buat apa time tu? on the way to bukak kain telekung yang serious on-the-way.
Dan sekarang, Wawa dah macam hantu ju-on yang nak makan budak hampir satu badan berselubung dengan kain putih . Sengal ==' 
what? the doctor? senyum sumbing . heh.


--
she like to be independent. but its doesn't mean she is ignorance. She like to be alone. but its doesn't mean she is quite. No.


Pintu lif terbuka luas. 

Ada seseorang tengah berdiri di tepi belah kiri.
Pakai spek mata, 
coat putih, 
jam jenama orient, 
pen selit dikiri kocek.

 Wawa? pasang headphone atas kepala. kali ini bukan hoodie, tapi snow cap.
 like Malaysia is having a snow eh? Lol.
 Tangan tekan punat ground floor. Aim canteen beli nasi goreng ayam. fuh lapar.

'Tingg!'

" Excuse me?" eh, doctor tu bersuara!
 but its too bad, kaki Wawa lagi laju compare to velocity suara doctor keluar dari mulut.
 Yeah, Wawa dah berjalan dulu keluar dari lift. boO to doctor.



*****
Pejam celik, who know, almost 2 weeks Wawa dekat hospital, temankan ibu operation.
 Thanks God, its on her semester holiday. Yet, Allah had already plan well. so who we want to deny any? just say Alhamdulillah. Praise.



" You! Yes you "

Wawa pandang sekilas. 
Beg roda yang ditarik diberhentikan sekejap. 

Ibu dan ayah tengah tunggu dalam kereta--
Ceritanya beg Wawa tertinggal di wad and she come back to the ward and on the way to reach the parking load.

lagi sekali suara tu.

" eh you , girl " 
                                                                                                                                             
" yes? " Wawa tarik beg roda dekat dengan suara tu.

Doctor diam. membetulkan tali leher.

Wawa dah datang dekat. Kedengaran suara kanak-kanak ketawa riang gembira ye. Lokasi sekarang, tepi playground. -.-

" Your mum already sign out from ward?"

" ha'ah. We gotta back now. Why doc? is anything left or something about my mum?"

" no. but  its about you "

" eh? excuse me? "

" do you have someone?"

" somoene? someone  what?"

"someone. boy i mean?"

"what boy? no why?"

"do you want me to be him?"

"WHA.. WHATT?"

"marry me"

Headphone Wawa dari telinga jatuh ke leher. Nametag doctor masih sempat dibaca dalam situasi gawat.

"S-a-i-f   D-a-n-n-i-a-l"



---

mungkin kita tak tahu langsung why-on-earth orang tu suka kita. i mean do we give something good to him or what? Actually we do not need to do so. Tapi dengan tengok kelakuan kau sendiri dari jauh boleh buat someone terjelepuk. Deadmeat Wawa! (:

1 side kick(s)